PLK i Gmina zmienią oblicze dworca

Pojawia się coraz więcej informacji dotyczących przebudowy linii kolejowej Poznań-Szczecin. Poznaliśmy przewidywany termin wykonywania prac, a także koncepcje przebudowy peronów.

W tym roku ma się rozpocząć modernizacja linii kolejowej E-59 z Poznania do Szczecina. Inwestycja ma na celu unowocześnienie infrastruktury w ciągu całej linii. Na terenie Wronek dojdzie między innymi do remontu dwóch wiaduktów oraz mostu kolejowego. Prace mają odbywać się także na stacji kolejowej.




Jak się dowiedzieliśmy, Polskie Linie Kolejowe przewidują, że we Wronkach powstanie przejście podziemne między peronami. Jego konstrukcja zostanie wydłużona do ulicy Towarowej. Tym samym mieszkańcy Górki otrzymają w końcu możliwość krótszej i legalnej drogi do miasta, bez potrzeby przymusowego przystanku, gdy przejazd kolejowy jest zamknięty. Jednak to nie wszystko, ponieważ Gmina Wronki rozmawia z PeLKą na temat budowy parkingu dla pojazdów.

Projekt przebudowy linii E-59 zakłada budowę przejść podziemnych pod peronami od dworca PKP do ul. Towarowej. Jednocześnie Gmina Wronki wykonała koncepcję budowy parkingów od strony ul. Towarowej z dojściem do przejścia podziemnego. Została ona przekazana inwestorowi.informuje Tobiasz Chożalski, inspektor ds. komunikacji społecznej

Jak się nieoficjalnie dowiedział portal Moje Wronki, prace też mogą zakładać przedłużenie peronów w kierunku Stróżek. Najprawdopodobniej dojdzie do wyburzenia budynku mieszkalnego, znajdującego się między torowiskiem a ulicą Towarową. Na pewno taki los nie spotka budynku po dawnej ekspedycji towarowej, który jest obiektem zabytkowym. Kto wie, może w przyszłości znajdą się fundusze na jego odrestaurowanie i lepsze zagospodarowanie. Nie wiadomo też, co się stanie z budynkiem dróżnika. Jego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. A skok w nowoczesność, który zaliczy nasza linia jest jednoznaczny z wymianą maszyn sterujących ruchem pociągów. Może dojść do całkowitego remontu budynku lub też do jego wyburzenia i wybudowania nowego.




Według oficjalnego harmonogramu Polskich Linii Kolejowych, roboty na odcinku Pęckowo-Wronki rozpoczną się 14 listopada i potrwają do 13 maja 2019 roku. Dokument rzuca trochę światła na czekające nas zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Według danych opublikowanych przez PLK, na okres czterech godzin w ciągu doby, ruch ma zostać całkowicie wstrzymany. Przez pozostałe 20, pociągi poruszać się będą po jednym torze.