PLK zmodernizuje infrastrukturę

Nie tylko modernizację peronów i sieci trakcyjnej zakłada kilkuset milionowa inwestycja, mająca na celu unowocześnienie linii kolejowej z Poznania do Szczecina.

W sierpniu informowaliśmy, że oprócz wymiany torów zmodernizowana zostanie kilkudziesięcioletnia sieć trakcyjna. Unowocześnieniu mają ulec stacje i perony. Pojawić ma się na nich nowa nawierzchnia, oznakowanie, nagłośnienie oraz kosze i ławki. Obiekty mają być także dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Modernizacja przewiduje także montaż nowego systemu sterowania ruchem, co pozwoli na zwiększenie przepustowości trasy.




W ciągu całej linii E59, na ośmiu stacjach i przystankach przebudowanych zostanie 37 peronów. Wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna i układy zasilania na stacjach i przystankach. Zmodernizowanych zostanie m.in. kilkanaście wiaduktów. Zapytaliśmy Polskie Linie Kolejowe, jakie prace oprócz m.in. modernizacji sieci trakcyjnej, zostały zaplanowane we Wronkach.

Na stacji Wronki, oprócz wymiany torów i sieci trakcyjnej zmodernizowane zostaną wszystkie perony oraz wiadukty na ul. Powstańców Wielkopolskich i ul. Sierakowskiej. Zmodernizowany zostanie także most kolejowy na Warcie.odpowiada Zbigniew Wolny z Biura Komunikacji i Promocji PKP PLK

Jak uważa PKP PLK, prowadzona modernizacja linii kolejowej E59 Poznań – Szczecin, skróci czas podróży najszybszymi pociągami o około 20 minut. Zwiększy się także bezpieczeństwo i przepustowość linii. Po modernizacji pociągi pasażerskie na znacznej części trasy pojadą z prędkością do 160 km/h, a pociągi towarowe do 100 km/h.

Modernizacja linii pomiędzy Poznaniem a Szczecinem musi się skończyć w 2020 roku. Na razie PLK rozpisała przetarg na budowę systemu sterowania ruchem i sieci telekomunikacyjnej na tym odcinku. Najpierw między Poznaniem a Rokietnicą, a później między Rokietnicą i Wronkami.