Bliźniaczym treściom Google mówi dosyć! Na co uważać podczas tworzenia?

Algorytmy Google są na tyle rozwinięte, że mało co przed nimi umyka. Od poprawnego indeksowania przez nie treści na stronie zależy, ile osób odwiedzi daną witrynę i czy rzeczywiście będzie ona widoczna. Celem algorytmów jest dostarczanie użytkownikom odpowiednio zoptymalizowanej wiedzy i treści, które profesjonalnie rozwieją ich wątpliwości. Tego typu narzędzia nie śpią – dlatego należy wiedzieć co nieco o poprawnym tworzeniu treści na strony internetowe. Szczególnie, jeśli chodzi o schematyczność lub niecelowe duplikowanie fraz.

Duplikaty treści – coś, czego Google nie wybaczy. Przeciwdziałanie powtarzalności

Wykonując audyt SEO, przede wszystkim należy wyszukać duplikaty treści – ich występowanie jest wysoce niewskazane, głównie ze względu na fakt oceny wyszukiwarki Google. Pozycje stron, które zawierają taką samą treść ma różniących się od siebie podstronach, są automatycznie obniżane i kategoryzowane jako mniej wartościowe dla użytkownika. Obecność takich samych treści w sieci określa się jako „duplicate content”. Można jemu zapobiec, wykrywając go w odpowiednim momencie. Warto weryfikować poprawność przekierowań adresów z przedrostkiem www i bez niego; tak samo z adresami https: oraz http. W poszukiwaniu wszelkich duplikatów wystarczy skorzystać z wyszukiwarki Google, wpisując w nią cytaty lub złożone frazy z danego tekstu – po porównaniu wyników, jasno można stwierdzić, czy ma się do czynienia z duplikatem. Taka metoda wyszukiwania jest bardzo skuteczna, jednak niekoniecznie szybka.

Dla tych, którym zależy na czasie istnieją odpowiednie narzędzia do sprawnego wyszukiwania ewentualnych podwójnych treści – są nimi Siteliner i Copyscape. Dają one podobne rezultaty jak pierwsza metoda, lecz uchodzą w większości za wygodniejsze. Informacja jest przydatna dla osób, których zainteresowaniem jest pozycjonowanie strony w Google. Tworząc strony pełne bogatych treści, jest się pretendentem do zdobycia dogodnej pozycji w wynikach.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Wyjątkowość jak najbardziej wskazana. Awangardowe wpisy nagradzane przez algorytm

Zasada wydaje się prosta – im bardziej specjalnie, ciekawie i wyjątkowo tym lepiej. Jak jednak zestawić to z rzeczywistością, kiedy tworzymy kolejną treść na podobny do poprzedniego temat? Kłopot ten dotyczy w pewnym momencie każdego twórcę. Nie oznacza to, że mur ten jest nie do przebicia. Pisząc na dany temat, warto wyodrębnić aspekty, o których wcześniej nie wspomniało się jakoś konkretnie. Treść z pewnością będzie wtedy o wiele lepsza jakościowo i przede wszystkim wniesie do całego tematu powiew świeżości. Jeżeli chodzi zaś o słowa kluczowe, należy pamiętać, że są one ważne, ale używanie ich z wyjątkowym natężeniem okazać się może zgubne. Nie należy też w swych tekstach stosować haseł, które w jakikolwiek sposób są przytłaczające. Koniecznością jest pamiętanie o tym, dla kogo tworzy się treści – a robi się to dla ludzi. Papki dla robotów człowiek z pewnością nie strawi. Chodzi więc o zachowanie balansu który pozwoli na skonstruowanie tekstu przyjaznego zarówno algorytmom Google, jak i potencjalnym klientom.