Awaria Facebooka i innych usług należących do Marka Zuckerberga cały czas nie została usunięta. Radzimy, co należy zrobić, kiedy ponownie uzyskamy dostęp do naszych aplikacji.
Nie wiadomo, kiedy dostęp m.in. do Facebooka, Instagrama oraz WhatsAppa powróci, Facebook nie podał również przyczyn awarii. To jeden z największych problemów z dostępnością do swoich usług, z jaką zmaga się amerykański koncern od czasów swojej globalizacji.
Facebook jak na razie poinformował, że wystąpił problem i pracują nad tym, aby przywrócić pełną funkcjonalność swoich serwisów. „Jesteśmy świadomi, że niektórzy ludzie mają problem z dostępem do naszych aplikacji i produktów. Pracujemy nad tym, żeby wszystko jak najszybciej wróciło do normy, przepraszamy za niedogodności”.
We’re aware that some people are having trouble accessing our apps and products. We’re working to get things back to normal as quickly as possible, and we apologize for any inconvenience.
— Facebook (@Facebook) October 4, 2021
W internecie od paru godzin pojawia się wiele teorii dotyczących przyczyn awarii. Niektórzy zaznajomieni ze sposobem funkcjonowania tego typu aplikacji użytkownicy wskazują, że może to nie być przypadek i nie jest to awaria. Na tym etapie można tylko gdybać na temat przyczyn, może to być zarówno rodzaj cyberataku, jak prosty błąd ludzki czy awaria maszyn.
Niezależnie od powodów, dobrą praktyką po wystąpieniu takiej awarii i gdy już uzyskamy dostęp do naszych kont będzie zmiana hasła we wszystkich aplikacjach, należących do koncernu Facebook.
Poza Facebookiem, należą do koncernu także: Facebook Messenger, Facebook Watch i Facebook Portal. Facebook zakupił również Instagram, WhatsApp, Oculus, Giphy i Mapillary oraz jest w posiadaniu 9,99% akcji Jio Platforms.
Z dziennikarstwem byłem związany zanim osiągnąłem pełnoletność. Umiejętności nabywałem głównie dzięki własnej inicjatywie, ale też w lokalnych pismach. Od zawsze jestem zaangażowany w pomaganiu lokalnej społeczności. Zawsze dążę do tego, aby tworzone przeze mnie materiały były jak najwyższej jakości.