Orły Medycyny – czy opinia pacjentów jest ważna dla przychodni?

Internet poszerzył możliwości swobodnego wyrażania opinii anonimowo. Ludzie bardzo często korzystają z tej formy, ponieważ czują, że mogą napisać wszystko i pozostają bezkarni. Najchętniej wypowiadają się osoby rozgoryczone, niezadowolone lub w jakikolwiek sposób urażone tym, w jaki sposób zostały potraktowane. Czy negatywna opinia pacjenta o przychodni z Bydgoszczy może jakoś wpłynąć na jej funkcjonowanie? Odpowiadają Orły Medycyny.

Wyrażanie opinii w Internecie

W wirtualnej sieci wypowiedzieć swoje zdanie może każdy, kto ma do niej dostęp. Często jest to nadużywane. Rozgoryczeni pacjenci, którym nie pomogło zalecone przez lekarza z Torunia leczenie (lub jeszcze nie zadziałało) wylewają swoje żale w Internecie. Wypisują negatywne komentarze na forach internetowych, dają negatywne oceny w portalach, które zbierają takie opinie. Niejednokrotnie zdarza się, iż używają słów, powszechnie uznanych za cenzuralnie wątpliwe. W przypadku poważnych nadużyć, zawsze można sięgnąć po rozwiązania prawne. Czy jednak komentarze lub oceny po środku skali mogą wpłynąć negatywnie na pracę przychodni?

Przychodnia zdrowia = zaufanie

Zanim pacjent wybierze konkretną placówkę medyczną lub lekarza musi poczuć do takiej instytucji zaufanie. Niekoniecznie musi przychodzić na miejsce i rozmawiać z personelem. Pierwsze po co sięgnie będą opinie znajomych oraz te, znalezione w sieci www. Komentarze niegrzeczne, pretensjonalne oraz przepełnione złością zazwyczaj będą naturalnie filtrowane. Podświadomie rozumiemy, że osoba, która je pisała była pod wpływem silnych emocji i niekoniecznie jej argumenty są miarodajne, czy wręcz wiarygodne. Podobny dystans zachowujemy również wobec komentarzy wychwalających dane miejsce pod niebiosa. Wypowiedź głosząca, że „dany sklep w Krakowie jest najlepszy. Tylko miła obsługa i atrakcyjne ceny” budzi obawę, iż została napisana na prośbę samego właściciela.

Przychodnia – złoty środek

Najczęściej próbujemy dociekać prawdy po opiniach z środka skali. Staramy się szukać jak najbardziej konkretnych informacji. Najbardziej miarodajną formę mają więc oceny, punkty, gwiazdki czy serduszka, które przyznajemy firmie. Ten rodzaj głosów bierze pod uwagę plebiscyt Orły Medycyny. W celu wybrania najbardziej rzetelnej przychodni w danym mieście bierze pod uwagę wszystkie oceny liczbowe zgromadzone w sieci na ich temat. Tytuł laureata wygrywają te placówki medyczne, które uzyskają wynik powyżej ośmiu punktów (na dziesięć możliwych). Najlepszymi zostają te, które mają najwyższą notę, wyliczoną z największej ilości ocen pacjentów. Plebiscyt Orły to ranking godny zaufania. Pomaga znaleźć zainteresowanym najlepszych przedsiębiorców w 58 różnych kategoriach. Mogą szukać najlepszego producenta okien i drzwi w Lublinie albo sklepu w Krakowie, dzięki Orłom uzyskują pewność, że dokonali właściwego wyboru.