Wysokie miejsce strony w rankingu Google stanowi cel każdego właściciela witryny internetowej. Dzięki temu marka może zostać szybciej zauważona w sieci, a liczba zamawianych produktów czy usług wzrasta. Skuteczne pozycjonowanie strony firmy to pracochłonny proces, na który składa się wiele działań. O jakie elementy należy zadbać, by po pewnym czasie cieszyć się z obecności serwisu na szczycie wyników wyszukiwania?
Techniczna optymalizacja strony internetowej
Roboty wyszukiwarki przeszukują sieć w celu odnalezienia stron najlepiej odpowiadających na zapytania użytkowników. Pod uwagę biorą również wiele czynników związanych z techniczną optymalizacją strony. Skuteczne pozycjonowanie witryn umożliwia między innymi poprawa prędkości ładowania danego serwisu, posiadanie wersji mobilnej lub responsywnej, a także wdrożenie certyfikatu SSL oraz bezpiecznego protokołu HTTPS. To wszystko ma znaczenie dla algorytmów Google. Dzieje się tak ze względu na łatwość poruszania się po takiej stronie, zapewnienie ochrony jej użytkownikom oraz możliwości szybkiego odnalezienia cennych informacji. Jako czynnik rankingowy wpływający na pozycjonowanie firm wymienia się również poprawność kodu HTML, zastosowanie metatagów oraz odpowiednią strukturę linkowania wewnętrznego.
Działania związane z rozbudową treści
Jakość treści znajdujących się na stronie wpływa na jej pozycję w Google. Pozycjonowanie strony firmy zazwyczaj wymaga rozbudowy zawartości – strona główna oraz poszczególne podstrony powinny bowiem zawierać unikalne teksty nasycone odpowiednią liczbą fraz kluczowych. Ich dobór należy uzależnić od specyfiki danej branży oraz konkurencyjności danego wyrażenia. To dzięki nim wpisywane w pasku wyszukiwarki wyrażenie może zostać szybko powiązane z konkretną stroną, a użytkownik może sprawnie dotrzeć do poszukiwanych informacji. Warto pamiętać, że teksty powinny mieć odpowiednią długość, a ich zawartość nie może być ciągiem zdań pełnych słów kluczowych. Sekretem skutecznego pozycjonowania jest równomierne rozkładanie fraz w całym tekście.
Linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników
Kolejnym, ważnym elementem wpływającym na pozycjonowanie witryn okazuje się liczba odnośników kierujących na daną stronę z innych serwisów. Mogą to być na przykład różnego rodzaju blogi eksperckie, branżowe portale informacyjne czy tak zwane katalogi. Znaczenie ma tu zarówno ilość linków, jak i ich jakość oraz tempo przyrostu. Kolejne odnośniki nie powinny pojawiać się w sieci ani zbyt często, ani zbyt rzadko. Im większy i popularniejszy serwis, z którego pochodzą linki, tym pozycjonowanie firm może okazać się skuteczniejsze. Algorytm Google bardzo dobrze traktuje na przykład linki pochodzące ze stron powiązanych tematycznie.
Proces pozycjonowania powinien zostać dostosowany do specyfiki danej branży, wielkości konkurencji czy budżetu danej firmy. Właśnie dlatego zaplanowanie strategii i poprowadzenie działań warto powierzyć specjalistom, którzy dopasują optymalny zestaw działań SEO.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Z dziennikarstwem byłem związany zanim osiągnąłem pełnoletność. Umiejętności nabywałem głównie dzięki własnej inicjatywie, ale też w lokalnych pismach. Od zawsze jestem zaangażowany w pomaganiu lokalnej społeczności. Zawsze dążę do tego, aby tworzone przeze mnie materiały były jak najwyższej jakości.