Amica znalazła się w gronie firm wyróżnionych przez Polską ambasadę w Paryżu. Wroniecki koncern został doceniony za najlepsze wyniki w eksporcie na rynek francuski.
Grupa Amica znalazła się w gronie czterech polskich firm wyróżnionych za najlepsze wyniki i dynamikę sprzedaży do Francji w 2016 roku. Ceremonii wręczenia nagrody dokonano 26 września br. w Ambasadzie RP w Paryżu. Z rąk ambasadora Tomasza Młynarskiego nagrodę przyjęli Maja Rutkowska z Amica S.A. oraz Christophe Belmont – menedżer generalny Sideme.
Polskie firmy, które uzyskują najlepsze wyniki w eksporcie na rynek francuski, są od 2004 roku nagradzane w ramach konkursu organizowanego przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji przy Ambasadzie RP we Francji. Nagrody są elementem działań na rzecz promocji polskiej gospodarki i firm we francuskim środowisku biznesowym. Wybór laureatów następuje w oparciu o dane dotyczące wielkości i dynamiki eksportu oraz zaangażowania inwestycyjnego. W ramach 13. edycji konkursu przyznano cztery równorzędne nagrody – statuetki. Przedstawicielom wyróżnionych firm ambasador wręczył też dyplomy podpisane przez wicepremiera, ministra rozwoju i finansów oraz ministra spraw zagranicznych. Przy tej okazji, Tomasz Młynarski podkreślił też zaangażowanie ambasady na rzecz wspierania starań podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i ich rozwoju na rynku francuskim.
Podczas uroczystości w Pałacu Monako zaprezentowano krótki film przedstawiający Grupę Amica. Maja Rutkowska mówiła o ostatniej akwizycji, czyli przejęciu w bieżącym roku 100 procent akcji Sideme SA Societe Industrielle d’Equipement Moderne za łączną kwotę 5,4 mln euro. Grupa Amica nabyła 39,29% akcji w sierpniu 2015, a resztę dokupiła w marcu 2017 roku. Wspomniała także o tym jak ważny dla Amiki jest dalszy rozwój na rynkach zachodnich na których firma chce nadal wzmacniać swoją pozycję. Dzięki pełnej kontroli spółki Sideme, Amica zdecydowanie umocniła swoją pozycję na rynku francuskim, trzecim pod względem wielkości rynku AGD w Europie. Grupa podjęła inwestycję w ramach realizowanej od 2014 roku wieloletniej strategii „Hit 2023”, która zakłada m.in. znaczący wzrost produkcji, rozwój organizacyjny, zwiększenie zatrudnienia oraz usprawnienie systemu dystrybucji produktów do klientów.
Amica należy do ścisłej czołówki polskich producentów, którzy sprzedają swoje wyroby na rynkach zagranicznych. Aktualnie realizujemy około 70% obrotu poza Polską, co pozwala nam dynamicznie rozwijać zarówno naszą fabrykę kuchni we Wronkach, jak i dział R&D i centralę spółki, które oczywiście mieszczą się w Polsce. Wyróżnienie, które Amica odebrała z rąk ambasadora jest dla nas niezwykle cenne i pokazuje, że z sukcesem zaczynamy zdobywać jeden z najcenniejszych w Europie rynków dla branży AGD, jakim jest Francja. Dla firmy jest to o tyle ważne, że umocnienie pozycji we Francji pozwoli nam na dalszy rozwój fabryki kuchni we Wronkach.mówi Tomasz Pietrzyk, rzecznik prasowy Grupy Amica
O działalności spółki działającej na rynku francuskim opowiedział Christophe Belmont. Sideme to dystrybutor sprzętu AGD działający na francuskim rynku od 45 lat. W 2016 roku spółka osiągnęła przychody o wartości 84,4 mln euro, a celem na rok 2017 jest uzyskanie 88 mln. Spółka specjalizuje się w dostawach szerokiego portfolio produktów pod markami handlowymi dystrybutorów oraz swoją marką Curtiss. Sprzęt grzejny (około 30% francuskiego rynku AGD) oferowany w sieci Sideme jest produkowany we Wronkach.
Komunikat prasowy Amica S.A.
Z dziennikarstwem byłem związany zanim osiągnąłem pełnoletność. Umiejętności nabywałem głównie dzięki własnej inicjatywie, ale też w lokalnych pismach. Od zawsze jestem zaangażowany w pomaganiu lokalnej społeczności. Zawsze dążę do tego, aby tworzone przeze mnie materiały były jak najwyższej jakości.