Dzisiaj w Pałacu Prezydenckim Fundacja Dzieci Niczyje zainaugurowała kampanię społeczną „Przytul hejtera” przeciwko przemocy werbalnej w Internecie.
Partnerem kampanii jest Facebook, a honorowy patronat sprawuje Małżonka Prezydenta RP Anna Komorowska. Celem akcji jest uświadomienie, szczególnie młodzieży, że każdy internetowy hejt czy mowa nienawiści są społecznie szkodliwe i powinni nauczyć się na nie odpowiednio reagować. Kampania jest skierowana nie tylko do ofiar hejtów, ale także świadków oraz sprawców przemocy werbalnej w Internecie.
Kampania z jednej strony zniechęca do agresji w sieci, prezentując hejterów w humorystyczny sposób – jako osoby nie mające do zaproponowania światu nic, poza bezproduktywnym obrażaniem ludzi. Z drugiej strony, apelujemy do ofiar hejtu, by nie brały do siebie nienawistnych ocen i komentarzy w sieci. Hasło „przytul hejtera” zachęca internautów do reagowania na hejt bez agresji i eskalacji przemocy, do próby nawiązania z hejterami dialogu, uświadomienia im szkodliwości takich zachowań i zainspirowania ich do pozytywnego korzystania z sieci mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje
Na potrzeby akcji stworzono teledysk, który traktuje zjawisko hejtowania z przymrużeniem oka, a także gify i memy, które możemy wkleić w komentarzu pod hejtem lub udostępnić na swoim profilu na Facebooku. Powstała również strona internetowa, możemy znaleźć na niej nie tylko wskazówki jak sobie radzić, gdy jesteśmy ofiarami internetowej przemocy werbalnej (hejtowania), ale także scenariusze lekcji dla nauczycieli, którzy chcą rozmawiać na ten temat ze swoimi uczniami.
Zachęcamy do odwiedzenia strony Fundacji Dzieci Niczyje oraz strony kampanii „Przytul hejtera”.
Choć jestem z wykształcenia polonistką zawsze bardziej fascynował mnie teatr niż dziennikarstwo. Współpracę z portalem rozpoczęłam od korekty tekstów. Zaangażowanie w działania lokalnej społeczności zmotywowało mnie do pisania artykułów o tym, co ważne, dobre i budujące relacje społeczne.