[Prasówka] Rynek AGD w natarciu

To dobry czas dla polskiego rynku AGD. Z danych CECED, organizacji zrzeszającej producentów AGD, wynika, że w marcu 2015 r. sieci dystrybutorskie kupiły o 30 procent urządzeń AGD więcej niż w lutym, zaś sprzedaż w pierwszym kwartale osiągnęła historyczny wynik miliona sztuk.

Z jednej strony chętnie kupujemy sprzęt gospodarstwa domowego, a z drugiej produkowane w kraju urządzenia świetnie sprzedają się za granicą. Nie bez powodu Ministerstwo Skarbu Państwa uznało sprzęt AGD za jeden z dziewięciu hitów eksportowych.

W I kwartale 2015 r. odnotowano ilościowy wzrost sprzedaży urządzeń AGD do sieci dystrybutorskich na polskim rynku o 12 procent w stosunku do roku poprzedniego, co stanowi dobrą prognozę na przyszłość. Tempo wzrostu produktów w poszczególnych kategoriach jest również porównywalne. W ujęciu ilościowym wiodącą kategorią w segmencie dużego AGD, jeśli chodzi o sprzedaż, są zdecydowanie pralki. Można również zauważyć rosnące zainteresowanie suszarkami do ubrań i zmywarkami, które plasowane są w droższym segmencie tego rynku.

Jako wiodący producent AGD obserwujemy rosnącą dynamikę wzrostu sprzedaży, co w skali całego rynku potwierdzają wyniki opublikowane przez CECED. Ta sytuacja nas cieszy, choć jeszcze za wcześnie, aby na tej podstawie przewidywać wyniki za cały rok 2015. Wzrost rynku jest m.in. uwarunkowany rosnącymi oczekiwaniami konsumentów wobec sprzętu AGD. Szukają oni nowoczesnych i inteligentnych rozwiązań, które ułatwiają życie i dodatkowo cieszą oko. Nasze produkty są projektowane tak, by dostarczać urządzenia łączące świetną technologię ze znakomitym designem.mówi Andrzej Sas, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu w Amica Wronki S.A.

Z jednej strony rosnący popyt sprzętu AGD na rodzimym rynku, z drugiej – eksport, którego prognozy również są optymistyczne. W 2014 r. wartość polskiego eksportu wyniosła 13 mld 403,6 mln euro. Oznacza to 742,8 mln euro nadwyżki w handlu zagranicznym. Analitycy Banku Zachodniego WBK przewidują, że eksport w Polsce może wzrosnąć w tym roku nawet o 6-7 procent i będzie głównym motorem napędowym PKB.

Polska jest mocnym graczem na rynku AGD w Europie i na świecie. W 2014 r. głównymi kierunkami eksportu były Niemcy (21%), Wielka Brytania (13%), Francja (12%), Włochy (8%), Rosja (6%), podczas gdy reszta krajów generuje 40% udział eksportu.
Tendencje rynkowe podkreślają znaczenie Amiki, jako jednego z największych eksporterów sprzętu AGD w Polsce. Obecnie około 70 procent produkcji Amiki przeznaczonych jest na eksport.

Nasze urządzenia można nabyć w 40 krajach świata, a najsilniejszą pozycję osiągnęliśmy w Niemczech, Skandynawii i Rosji. Konsekwentnie realizujemy strategię HIT2023, wzmacniając naszą pozycję w tych krajach Europy Zachodniej, na których mamy jeszcze potencjał wzrostowy dodaje Andrzej Sas

Amica Wronki S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Spółka generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 40 rynkach zagranicznych. W 2014 r. Amica Wronki S.A. przekroczyła 2 mld zł przychodów. W marcu 2015 kapitalizacja spółki sięgnęła 1 mld zł. W portfolio firmy znajdują się także zagraniczne marki Gram i Hansa. Amica jest laureatem wielu prestiżowych nagród polskich i międzynarodowych takich jak Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej czy Red Dot Design Award: Best of the Best.