Urok czy przypadek? – Kolejny wykolejony pociąg.

Mniej więcej rok temu na nasypie kolejowym za miejskim targowiskiem wykoleił się pociąg towarowy. Dzisiaj w godzinach popołudniowych (w granicach godziny 15) kolejny pociąg wykoleił się w tym samym miejscu.

Tym razem jest to pociąg towarowy przewożący Saletrzak, nawóz mineralny (w zeszłym roku miał). Wykoleiło się 6 pierwszych składów, z czego 4 leżą na boku bez zawieszenia.
Na miejsce niezwłocznie skierowane zostały jednostki straży pożarnej i policji. Teren został już odgrodzony od napływających z miasta gapiów. Trwa wyłączanie lub w momencie pisania tego artykułu już wyłączono prąd w trakcji kolejowej.

Przewidywane są spore utrudnienia w ruchu drogowym na terenie Wronek. Lokomotywa zatrzymała się przed wiaduktem, wykoleiło się 6 pierwszych wagonów, reszta stoi na torowisku przez przejazd kolejowy aż do peronu stacji kolejowej. Na wylotówce z miasta w kierunku Sierakowa, na skrzyżowaniu tuż koło cmentarza miejskiego kontynuowany jest remont, przez co w tym miejscu przejazd jest możliwy jednym pasem w w kierunku miasta. Aktualnie tworzy się tam małych jeszcze rozmiarów korek.

Na szczęście jak i rok temu nikt nie ucierpiał w wyniku tego zdarzenia.

Skrupulatnie zbieramy kolejne informacje.

Jak się dowiedzieliśmy, pociąg PKP Cargo nr. 583009 rel. Włocławek Brzezie – Szczecin Port Centralny.

“Na miejscu pracuje pociąg ratunkowy, który dojechał ze stacji Poznań Piątkowo. – Jest za wcześnie, aby móc stwierdzić, kiedy uda się usunąć szkody spowodowane wykolejeniem. Prace z pewnością potrwają całą noc. Służby techniczne prowadzą już działania naprawcze.” – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przewozy Regionalne uruchomiły dwa autobusy w ramach komunikacji zastępczej. Kursują na odcinku Pęckowo-Miały. Pociągi dalekobieżna są kierowane drogą okrężną – przy pomocy 4 lokomotyw spalinowych – liniami nr 354 i nr 203 przez Rogoźno Wielkopolskie, Piłę i Krzyż.
~~Źródło

Na trakcji nie ma prądu, nie wiadomo, czy drugi tor nie jest uszkodzony, ale prądu nie ma na całym odcinku, w trakcie wykolejania skład zniszczył całkowicie trzy słupy trakcyjne.

Wykolejone wagony – 17 lipca 2012, fot.: Waldas

Przegrzanie się czopa jednego z wózku, czyli prawdopodobna przyczyna wykolejenia się wagonów, to samo co zeszłego roku. Nie są to jeszcze do końca prawdziwe informacje ale najbardziej prawdopodobne.

Otwarty został również przejazd kolejowy na ulicy Poznańskiej, a wagony zostały odholowane przez lokomotywę SM-42 (Spalinowa Manewrowa) na stacje PKP Wronki.


Garstka zdjęć od Radka


Pociąg towarowy na moście kolejowym. Godzina 20.00

Tak to było rok temu.