Amica najlepszym eksporterem

Amica najlepszym eksporterem w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”.

Amica S.A. otrzymała nagrodę w plebiscycie zorganizowanym przez PwC Polska i Puls Biznesu, w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”. To już siódma edycja konkursu, który promuje aktywność polskich firm na światowych rynkach.

Konkurs „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” prezentuje przedsiębiorstwa, które dzięki zagranicznym inwestycjom oraz działalności eksportowej przekształcają się w globalne firmy, doskonale radzące sobie na zagranicznych rynkach. Już po raz siódmy spółki z rodzimym kapitałem, które w ciągu ostatnich trzech lat dokonały inwestycji zagranicznej lub z sukcesem prowadzą działalność eksportową, mogły ubiegać się o tytuł Międzynarodowego Czempiona. Nagrody przyznano w pięciu kategoriach. Amica otrzymała tytuł najlepszego eksportera wśród dużych przedsiębiorstw.

 



 

Produkowany przez spółkę sprzęt dostępny jest w 62 krajach świata. To przede wszystkim Europa, ale także takie egzotyczne państwa jak: Tajwan, Tajlandia, Australia czy Arabia Saudyjska. Doskonale zaprojektowane produkty, wsparte przemyślaną strategią sprzedaży, pozwalają Grupie Amica rozwijać sprzedaż nawet na najbardziej wymagających rynkach, w tym także w Europie Zachodniej. Wysoka jakość, szeroka oferta produktów oraz rozbudowane portfolio marek rozpoznawalnych na różnych runkach sprawiają, że już ponad 70% sprzedaży, Amica realizuje na rynkach zagranicznych.

Niezmiernie nam miło, że Kapituła konkursu, która składa się z tak doskonałych specjalistów jakimi się eksperci PwC oraz Pulsu Biznesu, dostrzegła sukces Grupy Amica na rynkach zagranicznych. W naszej strategii rozwoju eksport i dywersyfikacja rynków stanowią wyjątkowo ważny punkt bez którego Amica nie rozwijałaby się tak dynamicznie jak to ma miejsce dzisiaj.Specyfika rynku AGD powoduje, że aby utrzymać pozycję liczącego się gracza, musimy być obecni we wszystkich kategoriach produktowych. Oferowane przez nas urządzenia są często projektowane tak, żeby uwzględnić często bardzo specyficzne potrzeby klientów na poszczególnych rynkach – mówi Dariusz Kaszkowiak, dyrektor ds. biznesu międzynarodowego w Grupie Amica.

Grupa Amica stale obserwuje światowe trendy i uwzględnia je w formułowaniu swoich strategii oraz prowadzi prace badawczo-rozwojowe związane z nowymi liniami produktowymi. Ma też na uwadze fakt, iż w przypadku AGD wejście na nowy rynek wiąże się często z koniecznością dostosowania produktów do warunków technicznych w danym kraju i przejściem procedur certyfikacyjnych.

Źródło: Amica S.A.