Amica zaprezentowała showroom [FILM] [FOTO]

W miniony czwartek gościliśmy w Poznaniu podczas otwarcia showroomu Grupy Amica. Jest to przestrzeń, w której wroniecki potentat AGD prezentować będzie produkty wszystkich swoich marek.

Z perspektywy wronczanina, najciekawszym elementem jest ściana poświęcona historii wronieckich zakładów. Organizatorzy przygotowali najważniejsze daty z dziejów zakładów, od lat 40. ubiegłego wieku po czasy najnowsze. Miłym akcentem były także historyczne kuchenki, odrestaurowane i zapewne gotowe do użytku nawet dziś. Ciekawą również wydaje się informacja, że zwiedzać showroom Amiki będą mogły wycieczki. Dla młodzieży szkolnej będzie to dobra okazja do poznania historii wronieckiej spółki i pokazania, w jaki sposób z małej fabryki narodził się światowy lider.

W dalszej części materiału prezentujemy informację prasową przygotowaną przez Grupę Amica.

Wyjątkowy sprzęt w eleganckiej aranżacji, na powierzchni prawie 500 metrów kwadratowych. Ponadto przestronna przestrzeń warsztatowa i konferencyjna. Tak wygląda pierwszy showroom, który został otwarty przy siedzibie spółki Amica Handel i Marketing, na Inea Stadionie w Poznaniu. To kolejna duża inwestycja Grupy Amica, która ma się przyczynić do dalszego rozwoju największego polskiego producenta sprzętu AGD.




Dlaczego powstał showroom?
Showroom to przestrzeń, na której prezentowane będą produkty Amica i innych marek Grupy (Hansa, Gram i CDA), obecne na prawie 60 rynkach zagranicznych. Głównym przeznaczeniem tego miejsca będzie podejmowanie kontrahentów z całego świata oraz gości zainteresowanych ofertą firmy – przede wszystkim klientów, ale również partnerów czy przedstawicieli mediów. Showroom zajmuje powierzchnię blisko pięciuset metrów kwadratowych. Do tego należy doliczyć prawie 90-metrową salę konferencyjną, szkoleniową oraz kameralną salkę spotkań.

Do showroomu będziemy zapraszać naszych partnerów handlowych, dostawców i gości korporacyjnych, ale będzie to także miejsce, w którym prowadzone będą szkolenia z wdrażanych produktów i funkcjonalności. Myślimy też o tym, żeby był to punkt na mapie Poznania, który odwiedzać będą osoby niezwiązane biznesowo z naszą firmą, a zainteresowane jej tradycjami i osiągnięciami – na przykład grupy szkolne. Marzy nam się, żeby showroom był miejscem wydarzeń kulinarnych czy warsztatów dla młodzieży, która miałaby okazję w praktyczny i ciekawy sposób dowiedzieć się więcej na temat zdrowego gotowania i technologii, jakie mogą w tym pomóc. Realizując tę inwestycję, chcieliśmy, żeby showroom służył nie tylko celom handlowo-marketingowym, ale również „żył” na co dzień i stał się miejscem wartościowym dla mieszkańców miasta i regionu.mówi Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica oraz prezes zarządu Amica Handel i Marketing

Po Europie i Wronkach czas na Poznań
Przestrzeń wystawiennicza i konferencyjna powstała przy siedzibie spółki Amica Handel i Marketing, to część szerszej strategii firmy, w którą wpisuje się wiele elementów. Począwszy od inwestowania w Europie Zachodniej, po wybudowanie ultranowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego magazynu wysokiego składowania we Wronkach, a tym samym oddanie do użytku nowoczesnego centrum logistyki, które jest odpowiedzialne za obsługę blisko 60 rynków zagranicznych, na których Amica sprzedaje swoje produkty.

Wcześniej skupialiśmy się na umocnieniu swojej pozycji na rynkach zagranicznych poprzez akwizycje, które mają nam pomóc w rozwinięciu kanałów sprzedaży na najbardziej wymagających dla producentów rynkach zachodnich. Konsekwencją rosnącej sprzedaży i wchodzenia na nowe rynki była potrzeba rozbudowy centrum logistycznego i powstanie supernowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego magazynu wysokiego składowania, który jest jedną z naszych największych inwestycji w ostatnich latach. Po tych zmianach naturalną potrzebą było wsparcie działań marketingowych, ponieważ jako Grupa osiągnęliśmy już taką wielkość i zasięg, że odczuliśmy potrzebę stworzenia miejsca w którym możemy pokazać nasze produkty w sposób, który pozwoli zapoznać się nie tylko z walorami estetycznymi, ale także z rozwiązaniami technologicznymi. Wielu naszych klientów sygnalizowało, że zależy im na możliwości praktycznego sprawdzenia oferowanych przez nas rozwiązań. Nasza nowa inwestycja ma im w tym pomóc.mówi Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica




Studia Mebli Kuchennych – nowe wyzwanie
Budowa nowoczesnego showroomu w Poznaniu ma także przyczynić się do realizacji ambitnych założeń sprzedażowych, do których zaliczyć można znaczne zwiększenie obecności produktów Grupy Amica w wymagającym kanale SMK.

Studia mebli kuchennych to kanał sprzedaży, z którego korzystają najlepsze marki na rynku. Jego specyfikę kształtują niezwykle wymagający klienci, którzy decydują się na zamówienie zindywidualizowanego projektu kuchni, do którego od razu zostaną dopasowane konkretne urządzenia AGD. Żeby sprostać takim wymaganiom od lat rozwijamy naszą najbardziej zaawansowaną linię produktów, jaką jest Amica IN. Pracujemy także nad rozszerzeniem linii produktów do zabudowy o kolejne, tak żeby klient mógł do piekarnika, lodówki, zmywarki czy okapu dobrać ekspres do zabudowy czy domową lodówkę na wino. Tylko dzięki temu stworzymy kompleksową ofertę, która znacząco pozwoli nam zwiększyć nasze udziały w tym segmencie rynku. Całą ofertę klienci będą mogli oczywiście zobaczyć w odpowiedniej aranżacji w nowym showroomie.mówi Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing

Wielkie otwarcie
Uroczyste otwarcie showroomu odbyło się 24 maja br., przy Bułgarskiej 17. Na spotkaniu obecni byli m.in. Prezes Zarządu Grupy Amica Jacek Rutkowski, który mówił o rozwoju firmy oraz prezes Amica Handel i Marketing Piotr Skubel, który przedstawił nową strategię marketingową i opowiadał o idei showroomu, a także planach związanych z jego dalszym wykorzystaniem. Wśród gości obecny był Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Uczestnicy spotkania wzięli udział w warsztatach kulinarnych i pokazie live cookingu w wykonaniu mistrza kulinarnego, Andrzeja Polana.