Amica przejęła francuską spółkę

Największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego przejął 100% akcji spółki Sideme. Francuska firma działająca od 45 lat na rynku zajmuje się dystrybucją sprzętu AGD nad Sekwaną. Od teraz Amica będzie wysyłać swoje produkty do największych sieci handlowych we Francji.

Amica dokupiła 60,71% akcji spółki Sideme SA Societe Industrielle d’Equipement Moderne, jednego z wiodących dystrybutorów AGD we Francji. Po zakupie 39,29% akcji w sierpniu 2015 roku Amica posiada już 100% Sideme. Całkowita cena zakupu wszystkich akcji francuskiej spółki to 5,4 mln EUR, co zostało sfinansowane ze środków własnych.

Francja jest trzecim pod względem wielkości rynkiem AGD w Europie o wartości około 2,5 razy większej niż rynek polski. Po pełnym przejęciu Sideme uzyskaliśmy możliwości zdynamizowania sprzedaży Grupy Amica we Francji. Naszym celem jest uzyskanie w tym roku 12 mln EUR sprzedaży na tym rynku, co oznaczałoby wzrost w ujęciu rok do roku o 90%.powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica SA




Sideme to francuski dystrybutor sprzętu AGD, posiadający spółkę-córkę Sidepar. Istnieje od roku 1972. Przychody Grupy Sideme w 2016 roku miały wartość 84,4 mln EUR, a celem na rok 2017 jest uzyskanie 88 mln EUR sprzedaży. Przejęcie Grupy Sideme zapewnia dywersyfikację przychodów, wykazuje idealne dopasowanie strategiczne oraz umożliwia realizację synergii.

Po przejęciu w IV kwartale 2015 roku spółki CDA w Wielkiej Brytanii – rynku nr 2 w Europie – istotnie umocniliśmy naszą pozycję w Europie Zachodniej. Sideme zwiększa ten efekt. Pozyskaliśmy dostęp do największych kanałów dystrybucji we Francji i silną pozycję w zakresie marek handlowych. Zakładamy stopniowy wzrost udziały produktów Amiki w strukturze sprzedaży Sideme. W szczególności zamierzamy wykorzystać potencjał segmentu marek własnych w zakresie sprzętu grzejnego, który odpowiada za około 30% francuskiego rynku AGD. W przypadku towarów Sideme będzie korzystała ze wspólnej platformy zakupowej Grupy Amica, co pozytywnie wpłynie na osiągane marże.powiedział Piotr Skubel, Wiceprezes ds. Strategii i Controllingu w Amica SA